criss

Direktlänk till inlägg 10 juli 2012

Diablo 3

Av Christian Brinkhoff - 10 juli 2012 17:12

Alright. innan jag börjar denna Recensionen vill jag bara säga ett par saker. 4 för att vara Exact.

1. Jag ger alla spel en ärlig changs.

2. jag är En rollspels nörd i fingerspetsarna.

3. Jag älskar Lore.

4. Jag har varit en gamer så länge att jag inte minns nått annat innan det.



Nu har det Altså Blivit Dags. Den efterfrågade Diablo 3 Recensionen.


 


Spelet Startar och allt känns riktigt bra. Cinematicsen är snygga och röst skådespelarna är så passande.

dom har till och med gammla CAIN! det är så mkt oldschool minnen över det.


Men Vafals Cain dör? nej vänta nu här det är nog nått fel.


Character selection. humm vart är alla coola Klasserna och Varför har Barbarerna blivit så Gimpade?

Fördel är i alla fall att man nu mera kan välja Kön på sina chars. yay Costomisation!!


Okay vi testar en av dom nya klasserna. Demonhunter.

Okay nu kör vi. Diablo 3 Årets MMORPG äntligen här!


Humm ok min karaktär säger random "coola" saker av sej själv och går igenom alla konversationer Automatiskt.. humm känns inte som rollspel men det är en mindre detalj nu kör vi.


Går runt gör lite quests och BOOM Decard Cain is BACK!!! Yes han är inte död! Älskar den Karaktären.

Mer quests. humm vänta lite nu. Varför skulle min demon hunter randomly ta med sej en templar han möter på i en dungeon fylld till den milda grad med fiender att det är ett veritabelt smörgåsbord av mordiska monster som vill käka upp mej! inte ok Blizzard.


Fine kom igen då templar du har ändå healing Skills så dej gillar vi..


några Quests till klara och där var skelet kungen död. nu hittar jag nån snubbe som föll från himlen som en komet. ok äntligen ut i vida världen och questa och se det som var så underbart med diablo spelen.

wtf? jag blir anfallen av ett gäng GRODOR?!?!?! små grodor dessutom... *suck*

ja ja dom fick la rabies i alla fall.. ohh lite guld vid det där trädet.

WOAG det var inget träd det var ett monster utklätt till träd som har som enda vapen att kasta blommor med gift i..


Ja ni hörde rätt... Ett Träd Monster som kastar blommor.


Jag fortsätter mit Eviga Hack and Slashande i väntan på högre Levlar eftersom jag fått för mej att Blizzard har satt in nån form av Level Spärr innan man får Costomiza sina Stats.

mer slakt mera levlar men jag bara får Automatiskt utvalda stats och skills. Asså Vafan.


Blizzard här skall ni få ett sanningens ord: RP i MMORPG Betyder Role Playing! altså Roll Spel. HELA grejen med roll spel är ju att man får göra sin egen gubbe tweeka och kunna spela samma char flera gånger och ändå ha olika skills och stats. men inte i Blizzards värld.

(dessutom finns det Achivements för att lvl upp 2 av varje klass till max lvl INTE OK om det kommer vara EXAKT lika jävla dant!!!!)


Alright men vi försöker ändå ge spelet en changs så jag fortsätter trotts min bitter het över att jag inte får göra ett skit med min Karaktär vare sej bestämma om jag vill ha en skill eller inte. om jag vill ha Stat poäng där eller inte eller om jag vill säga si eller så.


Nu är det någon Häxa som behöver lära sej lite ödmjukhet genom att få en läder stövel storlek 55 uppkörd.

Va fan är detta?!?! hon dödar Cain och min Karaktär står bara hjälplöst och tittar på som ett mongo och jag får inte ens försöka. Bra där döda av den enda Karaktären som gav spelet en gnutta trovärdighet.


Nu blir det att jaga upp häxan och visa henne vad en demon hunter går för! trots allt så känns det som om min char kan spöa både Legolas och Robin hood samtidigt! Jag blir för bra för fort....


Vid detta laget sitter jag och käkar middag med en hand och går igenom större delen av Chapter one med andra handen. jag vet att första svårighets graden är Easy men ärligt.... detta är lame.


nån timme mer av random BS där min char tror att han är så mkt manligare än vad han är.

Altså Blizzard har fått mej att känna Avsmak för min egen char.. eller det är ju inte ens min JAG FÅR JU INTE MODDA HAN NÅTT!!!


Jag börjar allvarligt tappa tålamodet.


Jag har varit ett Diablo fan sen första spelet kom ut.


Men detta känns inte som Diablo.


Aja jag plöjer mej igenom Quest efter Quest och detta är typ allt jag ser hela tiden.

 


Färger över ALLT!!


Tar en liten Paus och sätter mej och tjötar med några andra som spelar det också. Deras uppfattning är inte så mkt bättre. Tydligen är Barbaren den mest gimpade Squishy klassen av dom alla..

Hur fan gick det där till?


kör lite till och sen får jag bara nog..


Mina damer och herrar Blizzard har inte bara tagit bort Cow lvl nej nej dom har satt in en ny också..


Låt mej Presentera Whimsyshire (ja det heter faktiskt så)

 


Ett rengbågsland där man slåss mot blommor teddy björnar och ROSA Enhörningar. skattkistorna är studsande moln och det är regnbågar över allt + att minimapen är en regnbåge.

Det ända jag tänke på är några av mina Färgblinda polare och hur dom skulle spy om dom tvingades gå igenom detta >.<


Hur som haver jag fick nog jag pallar inte mer.. Detta är inte Diablo enligt mej. Detta är nått helt annat.


Men för att Vara objektiv och ge er andra en changs att bilda er en uppfattning.

Jag Presenterar Force. Killen som faktiskt Gillar Whimsyshire.

Jag rekomenderar att ni subscribar på denna snubben för han är riktigt bra på det han gör även om jag och han INTE kommer överens om Diablo 3 xD



Så var det betygs dags.


Ljud: 8  det är nog det enda förutom grafiken som Blizzard har lyckats med.

Grafik: 9 Cutscensen är fruktansvärt snygga särskilt när man Begraver Cain. så GRYMT snyggt hade gärna sett en film som dom Animatörerna gjort!

Spelbarhet: 5 (1 om man spelat dom andra diablo spelen då får man bara bryt på alla misstag)

Livslängd: 2 tröttsamt hack and slashande med 15x så mkt fiender som i Diablo 2.




Vill som sagt påpeka att jag spenderat OTALIGA timmar på att försöka ge detta en changs eftersom jag är ett diablo fan.


Mitt slut betyg till Diablo 3: 4,5 som MAX. dom har förstört en spelserie tagit bort karaktärer man älskat att spela. mördat CAIN tagit bort Skill trädet, tagit bort att man kan Costomiza sin char över huvud taget. och man får inte ens välja vad ens char skall säga.

Detta mina vänner är inte ett Rollspel.


För er som vil ha en Rollspels känsla rekomenderar jag nått annat spel typ Skyrim eller Borderlands.


För helt ärligt Diablo 3 känns mest som ett skämt.

Trots allt så i Diablo 2 Perma dödade man ju diablo genom att mörda hans soulestone. minns ni?


Detta var allt från mej. ha en underbar dag och tills nästa gång.


Criss out!

 
 
Sarahh1

Sarahh1

10 juli 2012 18:15

Tack :) Låter grymt kul! :-)

http://mspsarahh.bloggplatsen.se

Christian Brinkhoff

10 juli 2012 18:16

Nja då skiljer sej våra åsiker enormt :P
men tycker du det verkar kul så go for it ;)

 
Ingen bild

Katakudo

10 juli 2012 18:22

Jag håller inte med dej alls i vad du säger i din recension, jag tycker att Diablo känslan finns där och jag var grymt överaskad över hur bra det var mot vad jag hade förväntat mej. Och jag är även grymt nöjd med hur skillsen funkar i detta och hur personligt det blir, i D2 så är 99% av alla sorcar EXAKT likadana. Medans här så kör man på det som funkar för ens egen spelstil. Och sen när det kommer till Whimsyshire, så la dom ju in det för att alla klagade på att D3 var för mörk och saknade färg i Betan. Så jag tycke det e hysteriskt roligt xD

Christian Brinkhoff

10 juli 2012 18:25

Som sagt alla har sina åsikter.. detta var min åsikt. men fixa upp en Recension och skicka mej kan jag lägga upp den Som en Gäst Recension om du nu vill visa en andra sida av spelet ;)

 
Ingen bild

Katakudo

10 juli 2012 18:28

Det gör jag gärna, men vet inte om jag hinner idag, har en liten tjej som vi försöker få att sova ensam, så det e ganska mycket springande på kvällarna
Men kan försöka få gjort en innan helgen?

Christian Brinkhoff

10 juli 2012 18:33

Ingen stress ta det när du kan, har tid, ork och lust ;)

 
Ingen bild

Katakudo

10 juli 2012 19:17

Då gör jag det gärna :D

Christian Brinkhoff

10 juli 2012 19:22

sweet bara säga till på FB när du är klar med det så får vi fixa lite bilder eller filmer eller nått och adda med så blir det bra :D

 
Ingen bild

KalleLuffarenJohansson

10 juli 2012 21:34

jag måste tyvärr såga din sågning totalt här lille brinkan.. MMORPG?? vart fick du tag i att det ska va klassat som det? inget Massivt överhuvud taget. De har ju till o med sänkt hur många man kan vara i gruppena ifrån föregångarna. Om Decard Cain INTE dött i denna sagan hade jag tiltat på blizzard. För då skulle han ju fan va mäktigare än Diablon o alla hans bröder tillsammans. Och Whimsyshire är ju klockrent, jag menar klart de ska ha med något sådant flummigt. Kommer du inte ihåg Cowlevel från 2an tex. Flumflum är alltid kul va fän. Och svårighetsgraden har ju varit svin enkel på Chapter One genom alla spelen. Ett spel ska stegra i svårighetsgraden annars skulle det ju inte kännas att man lira överhuvud taget. Och som Ktakudo säger om skillbuildsen. Blir ju helt underbart i 3an, sjukligt många olika builds kan man göra om man gämnför med föregångarna. Då det fanns 1-2 builds som va ultimata per klass. Inte samma här alls. Nä du brinkan. Måste tyvärr såga sågningen. See ya

Christian Brinkhoff

10 juli 2012 22:24

för det första läs mitt svar till Ktakudo i inlägget "MMORPG is fun right".. (orkar inte skriva om det)
sen kan jag ju säga att Cow lvl till tvåan var grymt mkt mörkare och dystrare än Whimsy shire.
dessutom fanns det faktiskt en LORE anledning till Cow lvl men det finns ingen LORE till Whimsyshire.

Så åter igen det handlar bara om vad man tycker om. jag tycker detta spelet är ren dynga och borde klassas i stil med Per Gessles senaste skiva.
medans du tycker det är bra.

 
GamerSimon

GamerSimon

11 juli 2012 02:43

Diablo 2 4ever <3

http://gamersimonxbox360.bloggplatsen.se

Christian Brinkhoff

11 juli 2012 03:02

Helt klart bättre än 3:an

 
Ingen bild

Essendy/Lamboroaliaslambro

11 juli 2012 16:09

(dessutom finns det Achivements för att lvl upp 2 av varje klass till max lvl INTE OK om det kommer vara EXAKT lika jävla dant!!!!)

Spelat hardcore nån gång? ;) och dessutom spelaet är helt jävla löjligt svårt på inferno kanske borde testa att geara och klara hela spelet innan du säger att det är löjligt lätt, och det där med 15x så mkt monster kan jag inte hålla med om heller det är ju löjligt många mobs i hell vad jag minns i d2, sen det där att du inte kan välja skills gå in och ta bort elektive mod så kan du välja vafan du vill :D sen så finns det livslånga farmandet kvar precis som i d2 som det ska vara det var allt jag hade på hjärtat/lambro

Christian Brinkhoff

11 juli 2012 21:21

Lambro. jag pratar om skillträd där man var tvungen att välja lite mer än att bara få sina skills..

jag har spelat D3 ingående men jag valde att inte skriva om allt eftersom jag inte vill spoila spelet för dom som inte gjort det.. som vem/vad diablo är och allt det där...

ja jag har spelat hardcore.. jag spelade mkt pvp i D2 också. men i D3 finns inte pvp.. INTE OK!

 
Alexandra

Alexandra

17 juli 2012 16:43

Förstår verkligen inte vart all den onödiga D3 hatet kommer ifrån. Tog äntligen tid att läsa igenom recensionen och jag blir nästan förbannad. Menmen.. Jävla tur att alla tycker olika :P Håller med ovanstående talare en heldel. Men vad spelar det för roll egenltligen om det är ett skill träd eller inte? Du väljer ju fortfarande de skillsen du vill använda. Tröttnar du.. ja då byter du bara ut något spell. Och PvP kommer ju finnas till D3 och jag tycker de va jävligt bra val av blizz att inte dra ut på hela spelet pga att PvP delen inte är klar. Och vilket lvl/svårighetsgrad kom du till egentligen? Jag har personligen inte kommit så långt pga tidsbrist men håller med att Normal var lite väll lätt, men dumt att klaga så mycket över ett spel om man nu inte ens är i närheten av att ha ''klarat ut'' det.
Peace out // Mumin

http://rollilainen.blogg.se

Christian Brinkhoff

18 juli 2012 01:20

vad som skiljer ett skillträd ifrån att ha alla skills gratis och redo att väljas?

I ETT SKILL TRÄD FÅR MAN INTE ALLA SKILL DET HANDLAR OM VAL!!!

Damn att inte en människa skall fatta vad ett äkta rollspel är... man förstör inte ett bra konsept och gör det uber noob vänligt inte ok.

Körde upp till tror det var halva hell eller nått.. men fick nog.. spelet suger monkey balls!

Det är för lätt, man får inga valmöjligheter oavsätt om det är skills vad ens char skall säga skill poäng INGET!! allt är förutbestämt.. det känns för helvete inte som om det är min char jag spelar.. det känns som om det är en char jag lånat som jag inte får pilla på och ändra på.

sånt är tråkigt och trakiskt!

jag vill ha möjligheter att ändra på saker att göra en char till min egen. och alla chars har samma dialoger voiceoverade hela tiden.. jag vill inte att min Demon hunter skall låta som och agera som FUCKING CONAN hela jävla tiden.

Jag hatar inte på D3 jag hatar på skaparna som har failat. och det är verkligen inte onödigt. jag har min åsikt och du har din.

Vill du spela ett spel där du inte har nån frihet och valmöjlighet alls kan du lika gärna spela Mario!

Sorry but diablo is in another castle!

jag ville bara inte avslöja för mkt som att det var den lilla bitchen som är nice till Caine som är diablo reborn typ.

hela spelet är wack och den enda bossen som ens var lite små svår var butcher. och det var bara för att man var tvungen att hålla koll unt sej.. kita sönder aset och han var död.. svårt.. som att spela hunter på wow..

och ja spelet har wow skrivet över sej.. detta är inte Diablo.. spela ettan och tvåan och kommentera sen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christian Brinkhoff - 14 augusti 2012 01:10

vet att jag inte är så aktiv just nu på Bloggen. men jag har bara så mkt annat i huvudet. ett IRL liv. har börjat spela mindre. har en katt att ta hand om nu. på det så har jag massa annat i mitt liv som känns viktigare än bloggen just nu. hj...

Av Christian Brinkhoff - 6 augusti 2012 00:37

Nu har jag tagit in en liten förskrämd katt unge. stackars liten. max 1.5 månader gammal altså för liten för att klara sej utan sin mamma. utsvulten ensam och förvirrad var den på väg ut i vattnet. simon och Sandra och Jag reagerade ju direkt. ...

Av Christian Brinkhoff - 4 augusti 2012 21:24

Jävlar vilken röta!! Emil hade fångat gädda som han inte ville ha. Så jag fick den till morsan som älskar fisk!! Första bilden är Emil med fisken andra är morsan och Simon som rensar firren och tredje är Simon som skär upp den. ...

Av Christian Brinkhoff - 4 augusti 2012 18:21

Har börjat nörda black ops igen. haha att man aldrig kan lägga ifrån sej bra spel :P ...

Av Christian Brinkhoff - 3 augusti 2012 17:43

Simon spiller igen.. förra gången var det lite öl men då spildes inte på nått ömtåligt.. idag dock spilldes kaffe i min data fläkt och in i subwoofern. tack vare snabba reaktioner från mej och simon hann vi dränera datan snabbt och rädda den...  ...

Presentation


im a Gamer. Who is playing you?

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Senaste inläggen

Gästboken

Besöksstatistik

Arkiv

Translation if needed!


Ovido - Quiz & Flashcards